JADILAH PENGIKUT


Total Pageviews

Thursday 4 October 2012

DEBAT PRESIDEN OBAMA DAN MITT ROMNEY DISAKSIKAN SELURUH DUNIA! BUKAN ANWAR DAN NAJIB!!!

Sebentar tadi tamat DEBAT PRESIDEN antara Presiden Amerika Syarikat, Barrack Obama dan Mitt Romney dari Parti Rebublican.

Berikut kronologi ucapan debat yang dipancarkan di seluruh dunia dari Dewan  Arena Magness, Denver, Colorado:

 08:39 Frank Fahrenkopf dan Mike McCurry, bersama pengerusi Suruhanjaya pada Perbahasan Presiden, bercakap kepada penonton di dalam Arena Magness. Fahrenkopf menggesa tiada bersorak dari orang ramai. Obama mendapat soalan pertama, manakala Romney akan mendapat perkataan terakhir.

 08:48 (FIRST LADY) Michelle Obama dan Romney Ann diperkenalkan kepada penonton. Mereka berjalan merentasi bilik untuk menyambut satu sama lain dan berkongsi pelukan. Lehrer diperkenalkan - ia adalah masa 12 Texas mengambil bahagian dalam perdebatan presiden.

09:00 Lehrer menyambut penonton TV untuk perbahasan. Format: enam segmen 15 minit setiap, termasuk perbincangan terbuka antara calon-calon.

09:03 Romney dan Obama mengambil pentas. Tali leher merah untuk Romney dan tali leher biru untuk Obama. Soalan Pertama: Apakah perbezaan utama antara anda mengenai ekonomi dan pekerjaan?

SEGMEN SATU: EKONOMI DAN KERJA

09:06 "Amerika melakukan yang terbaik apabila kelas menengah tidak yang terbaik," Obama berkata.
09:07 Romney mengucapkan tahniah Obamas annniversary mereka, bergurau tentang bagaimana dia pasti ini adalah "yang paling romantis" tempat presiden boleh berfikir menjadi.
09:11 Romney mengatakan dia tidak mempunyai potongan cukai $ 5000000000000. "Pandangan saya adalah kita harus menyediakan pelepasan cukai untuk kelas menengah," katanya. Romney berhujah bahawa kelas pertengahan telah "dikebumikan" di bawah Obama. Kadar Elektrik sehingga, kadar penjagaan kesihatan, katanya. "Tengah keluarga berpendapatan sedang dihancurkan," kata Romney.
09:12 Romney berkata pendidikan adalah kunci kepada masa depan ekonomi, tetapi berkata kita telah mendapat terlalu banyak program latihan persekutuan. "Pergi kepada pekerja supaya mereka boleh membuat laluan mereka sendiri," katanya. Romney berkata beliau akan menurunkan kadar cukai, kredit dan potongan. Beliau hits Obama mengikut dasar tenaga, vowing untuk pastikan dia akan membantu industri arang batu dan melakukan penggerudian.
09:14 topik adalah cukai dan pelan yang akan membantu golongan kelas pertengahan. Obama mengatakan rancangan Romney panggilan untuk memotong $ 5000000000000 cukai dengan perbelanjaan yang lebih untuk pertahanan, dan dia akan membayar untuk itu dengan menutup kelemahan dan mengurangkan potongan. "Anda tidak datang dekat dengan membayar $ 5 trilion pada potongan cukai dan $ 2 trilion dalam perbelanjaan pertahanan," kata Obama. Presiden caj bahawa kelas pertengahan akan membayar lebih. "Top-down ekonomi ... bukan resipi untuk pertumbuhan ekonomi," katanya.
09:16 "Hampir semua yang beliau berkata kira-kira pelan cukai saya adalah tidak tepat," kata Romney. "Saya tidak akan meletakkan di tempat potongan cukai yang menambah kepada defisit."
09:17 Romney berkata dia mahu menurunkan kadar kerana kesan pada perniagaan kecil. "Jika kita menurunkan kadar mereka akan mampu untuk mengupah lebih ramai orang," kata beliau. "Bagi saya ini adalah mengenai pekerjaan."
09:18 Obama mengatakan bahawa Romney kini mengatakan "tidak apa" tentang pelan cukai. "Ia adalah matematik, aritmetik itu," Obama berkata, sambil menambah bahawa dia saham dengan Romney keinginan untuk membantu perniagaan kecil. Dan kini sebutan pertama Bill Clinton: Obama berkata beliau mahu kembali kepada kadar bahawa Clinton telah.
09:20 Obama mengatakan oleh Romney definisi Donald Trump adalah seorang pemilik perniagaan kecil. "Dan saya tahu Donald Trump tidak berfikir apa-apa kecil dia," kata Obama.
9:22 Kami lama dahulu melebihi tempoh 15 minit pertama. Tetapi kita masih bercakap pekerjaan dan cukai. Obama berkata "sama jualan padang" yang Romney bercakap tentang telah cuba sebelum ini dan membawa kepada krisis kewangan. Beliau berkata cara Clinton adalah lebih baik dan "kita pergi dari defisit kepada lebihan."
09:25 "pelan saya tidak untuk dimasukkan ke dalam mana-mana tempat pemotongan cukai yang menambah kepada defisit," kata Romney.Romney berkata ia tidak "moral" untuk menambah defisit. "Obamacare ... saya mahu untuk menghilangkan ia. Saya gonna menghentikan subsidi kepada PBS. Maaf, Jim, saya seperti anda Saya suka Big Bird, terlalu," katanya. Juga dalam senarai: menjadikan kerajaan lebih cekap. Romney mengatakan Obama berikrar untuk mengurangkan defisit pada separuh, tetapi sebaliknya dua kali ganda ia.

SEGMEN DUA: APA UNTUK MELAKUKAN TENTANG THE DEFISIT

09:28 Obama berkata beliau membuat pasti untuk memotong keluar program kerajaan yang tidak bekerja dan pergi selepas penipuan dalam Medicare dan Medicaid. Beliau bercakap kira-kira $ 4000000000000 pelan pengurangan defisit.
09:31 Romney: "Anda telah presiden selama empat tahun ... CBO mengatakan kita masih akan mempunyai defisit Saya suka idea ini sebanyak $ 4 trilion dalam luka, tetapi kita masih menunjukkan defisit trilion dolar setiap tahun Ia doesn. 't mendapatkan pekerjaan yang dilakukan. "Beliau berkata apabila ekonomi berada dalam keadaan kemelesetan anda tidak perlu menaikkan cukai pada sesiapa. "Anda tidak mengimbangi bajet dengan menaikkan cukai," Romney berkata, berhujah bahawa dia tidak mahu berakhir seperti Sepanyol.
09:34 Obama berkata "seimbang" pendekatan kepada cukai adalah cara untuk pergi. Sekarang dia bercakap tentang cukai korporat, seperti subsidi kepada syarikat-syarikat minyak dan bagi jet korporat. "Adakah sesiapa percaya bahawa ExxonMobil memerlukan lebih banyak wang?" Sekarang dia Slam Romney untuk tidak mengenal pasti kelemahan apa yang dia mahu menutup.
09:38 Romney membawa sehingga 25 tahun beliau dalam perniagaan. "Idea bahawa anda mendapat rehat untuk kerja-kerja perkapalan di luar negara" tidak betul, Romney berkata.
Obama berkata, beliau "mengesyaki" bahawa dia dan Romney mempunyai kedudukan yang sama di Keselamatan Sosial. Dia mahu bercakap tentang Medicare, "pemandu besar" defisit. Obama membawa sehingga nenek tercinta, Madelyn Dunham, yang menerima Keselamatan Sosial dan Medicare pada tahun-tahun kemudian dalam hidupnya. "Ini adalah orang yang telah bekerja keras seperti nenek saya," katanya. "Pendekatan saya adalah bagaimana untuk mengukuhkan sistem dalam jangka masa panjang.




SEGMEN TIGA : KELAYAKAN

09:42 "Baik presiden mahupun saya mencadangkan sebarang perubahan bagi mana-mana pesara semasa atau pesara berhampiran untuk Keselamatan Sosial atau Medicare," kata Romney. Kemudian dia membetulkan dirinya, mengatakan bahawa Obama adalah memotong $ 716000000000 daripada Medicare. "Saya tidak boleh memahami bagaimana anda boleh memotong Medicare ... untuk penerima semasa. Saya ingin mengambil bahawa $ 716000000000 anda potong dan meletakkannya kembali dalam Medicare."
09:44 Obama berkata pelan Romney akan menjadikan Medicare ke program baucar. "Jika anda 54 atau 55, anda mungkin mahu untuk mendengar," Obama berkata, kerana dia mula menjelaskan cadangan yang asalnya dikemukakan oleh pasangan berjalan Romney, Paul Ryan.09:50 bertanya tentang peraturan. Romney berkata peraturan adalah penting supaya anda boleh mempunyai kerja ekonomi. "Pada masa yang sama, peraturan boleh menjadi berlebihan ... dan menjadi out-of-tarikh," kata beliau. Satu contoh: Undang-undang Dodd-Frank yang dikenakan peraturan baru di Wall Street, Romney berkata. Dia akan "mencabut dan menggantikan" undang-undang.
09:52 Obama berkata sebab bagi krisis ekonomi adalah "kelakuan melulu seluruh lembaga," dari bank-bank besar di Wall Street untuk orang-orang yang meluluskan pinjaman rumah. Obama berkata pentadbiran beliau digubal "reformasi sukar" di Wall Street.09:54 Romney berkata dia tidak akan ditetapkan lima bank sebagai "terlalu besar untuk gagal" atau menggubal undang-undang Dodd-Frank. Sekarang kami sedang bercakap tentang gadai janji dan krisis perumahan. "Kadang-kadang mereka tidak keluar dengan peraturan yang jelas," kata Romney.Obama nota Romney kini mahu mempunyai Medicare tradisional sebagai pilihan, tetapi berkata terdapat cara bagi syarikat insurans untuk meningkatkan kos.Romney mengatakan "Obamacare" membuat beberapa perniagaan kurang cenderung untuk mengupah orang. "Ia telah membunuh pekerjaan," kata Romney. Sekarang dia membawa sehingga pelan penjagaan kesihatan Massachusetts, berhujah bahawa ia adalah pelan negeri berasaskan dan negeri-centric. Obama telah berkata bahawa undang-undang Massachusetts ditandatangani oleh Romney adalah model untuk undang-undang penjagaan kesihatan kebangsaan.




 SEGMEN  EMPAT: PENJAGAAN KESIHATAN

9:58 Obama menjelaskan rasional untuk penjagaan kesihatan kebangsaan undang-undang, termasuk keperluan untuk memperluaskan akses. "Ini adalah sebahagian memastikan keluarga kelas pertengahan" dijaga, katanya. Obama berkata, undang-undang "tidak bermakna pengambilalihan kerajaan" dan bahawa terdapat tiada had seumur hidup yang sewenang-wenangnya ke atas liputan. "Jika anda tidak mempunyai insurans kesihatan, kita pada dasarnya menubuhkan pelan kumpulan," kata Obama.Obama berkata peranan pertama kerajaan adalah untuk memastikan rakyat selamat. Beliau berkata, sebagai presiden, beliau telah cuba untuk memohon prinsip-prinsip Abraham Lincoln. Membawa sehingga "Race to Top" program pendidikan untuk meningkatkan sekolah, mengatakan bahawa pada masa yang sama, beliau telah cuba untuk membantu dalam pengambilan lebih ramai guru. "Ia adalah jenis pelaburan kerajaan persekutuan ... boleh membuat perbezaan," katanya.10:00 "Gabenor Romney melakukan perkara yang baik" di Massachusetts, Obama berkata. "Ia telah tidak dimusnahkan pekerjaan."
10:01 Romney: "Saya suka cara yang kita lakukan di Massachusetts." Dia menekankan bahawa Republikan dan Demokrat bekerja bersama-sama untuk meluluskan undang-undang negeri. "Anda menolak melalui sesuatu yang anda dan Nancy Pelosi dan Harry Reid fikir adalah perkara yang terbaik," kata Romney.10:11 Romney berkata: "Apa yang kita lakukan di Massachusetts adalah model bagi negeri negara, mengikut negeri."10:05 Obama mengatakan Romney telah tidak diterangkan apa yang dia mahu untuk menggantikan penjagaan kesihatan undang-undang negara dengan, kecuali untuk mengatakan dia mahu meninggalkan ia ke negeri-negeri.
10:06 Romney berkata dia akan meliputi syarat-syarat yang sedia ada dan orang muda boleh tinggal di rancangan keluarga mereka. Dia berkata bahawa dia dan Obama bersetuju untuk membawa kos rendah. Romney datang kembali kepada lembaga yang akan membuat keputusan tentang rawatan. Beliau berkata apa yang diperlukan adalah insentif berasaskan prestasi. "Jawapan yang betul adalah tidak mempunyai kerajaan persekutuan mengambil alih penjagaan kesihatan. Pasaran swasta dan tanggungjawab individu yang sentiasa bekerja terbaik," katanya. 
10:08 Obama berkata lembaga yang diwujudkan oleh undang-undang penjagaan kesihatan baru tidak akan membuat keputusan tentang rawatan. Obama mengatakan rancangan Romney akan menduplikasi apa sudah dalam undang-undang.



SEGMEN LIMA: PERANAN KERAJAAN

10:15 Romney kata kunci kepada sekolah-sekolah yang besar adalah guru yang terbaik, tetapi setiap daerah sekolah perlu membuat keputusan sendiri. Peranan kerajaan, beliau berkata, adalah untuk menegakkan Perlembagaan dan Deklarasi Kemerdekaan. Romney mengatakan kita mesti mengekalkan komitmen kami kepada kebebasan agama dan toleransi. Beliau berkata, sekarang dia melihat "meleleh-down" pendekatan daripada kerajaan "yang tidak bekerja.""Ia adalah masa untuk jalan yang baru," kata Romney.Lehrer bertanya sama ada kerajaan persekutuan mempunyai peranan dalam pendidikan. Romney berkata dia bersetuju dengan beberapa program yang dimasukkan ke dalam tempat oleh Pendidikan Setiausaha Arne Duncan. Beliau bercerita tentang keperluan untuk pilihan sekolah, supaya ibu bapa boleh memutuskan apa sekolah anak-anak mereka. 
10:18 Obama mengenai pendidikan: "Ini adalah di mana belanjawan kira," katanya.10:22 Romney menyatakan bahawa pelaburan dalam pekerjaan hijau Obama akan mengupah lebih ramai guru. "Kursus yang tepat untuk kerajaan persekutuan tidak adalah untuk menjadi pemain ekonomi ... tidak memilih pemenang dan kalah," katanya.
10:24 Apa yang anda akan lakukan untuk menamatkan gridlock partisan?Romney mengatakan dia mempunyai Perundangan Demokratik di Massachusetts dan mempunyai pengalaman bekerja di seluruh lorong. Beliau membawa sehingga mesyuarat mingguan dengan undang-undang negeri. "Kita perlu bekerjasama," kata Romney. "Republikan dan Demokrat kedua-duanya suka Amerika, tetapi kita memerlukan kepimpinan."

10:25 Obama jenaka bahawa Romney akan mempunyai hari pertama yang sibuk, kerana Republikan juga mengatakan dia akan memansuhkan undang-undang penjagaan kesihatan nasional yang tidak akan menjadi popular dengan Demokrat. "Kami telah melihat kemajuan walaupun di Dewan Republikan dikawal," kata Obama. "Sebahagian daripada kepimpinan dan mentadbir mengatakan apa yang anda adalah untuk tetapi juga berkata tidak kepada beberapa perkara.


HUJAH PENUTUP
10:28 Obama membuat hujah penutup beliau. "Persoalannya sekarang ialah bagaimana untuk membina kekuatan kami," katanya. "Empat tahun lalu, saya berkata Saya bukan manusia yang sempurna dan saya tidak akan menjadi presiden yang sempurna .... saya juga berkata saya akan melawan setiap hari tunggal. Saya telah menunaikan janji itu, dan jika anda akan mengundi bagi pihak saya Saya akan melawan lagi. "
10:30 Romney adalah campuran apa yang dia akan lakukan dan apa yang akan berlaku di bawah tempoh Obama lain. "Ada benar-benar adalah dua laluan yang berbeza tetapi mereka memimpin dalam arah yang sangat berbeza. Ia bukan sahaja melihat perkataan, ia adalah tindakan." Jika Obama dipilih semula, kelas pertengahan akan terus untuk mendapatkan diperah, dia berkata, dan penjagaan kesihatan premium akan naik. Jika presiden dipilih semula, akan ada potongan $ 716000000000 kepada Medicare dan luka kepada tentera, Romney berkata.

3 comments:

  1. kedua-dua calon disahkan kompom ada telur

    ReplyDelete
  2. Jelas saudara di tipu oleh media massa amerika. Debat tu sandiwara yang diatur. Sila search dan pergi ke web page ini "whatreallyhappened.com" dan "rense.com" dan lihat macam mana satu dunia telah ditipu Yahudi pemilik media massa dunia yang besar-besar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangsa Melayu..adalah bangsa yg paling mudah diperbodohkan....org Melayu suka lihat pada zahirnya... suka gaya dan cakap seperti Anuar... bodoh dan bahalol....buka sejarah perkhidmatan Anuar....memang kaki debat...otak untuk putar belit...

      Delete